Van Arneplaat naar Veere

11 mei 2022 - Veere, Nederland

Veere

Op woensdag varen we na het ontbijt van Arneplaat naar Veere (2 mijl), waar broer Stan opstapt.

Goodwin in Veere

Pieter zoekt de bakker voor iets lekkers bij de koffie, maar Veere blijkt inmiddels (ook) geen bakker meer te hebben (de kleine supermarkt is al ca 10 jaar geleden opgedoekt). Het restaurantje dat op de plaats van de bakker zit, verkoopt wel Zeeuwse bolussen. Die eten we dus bij de koffie en daarna vertrekken we voor een rondje zeilen op het Veerse Meer. Er staat een pittig windje. Voor de lunch leggen we aan bij de Mosselbank (tip van broer Paul).

Mosselplaat

Lunch bij Mosselplaat

Als we weer terug zijn in Veere halen we een ijsje tegenover de Campveerse toren en daarna maken we een wandeling rondom Veere om onze 10.000 stappen per dag te halen.

Handveer bij Slot Sandenburgh

Onderweg komen we in het gebied waar vroeger het in 1270 gebouwde Slot Sandenburgh (gesloopt in 1812) heeft gestaan. We banen ons een weg tussen de schapen en koeien die daar in het wandelgebied lopen (gelukkig maken ze een tamme indruk), en passeren de slotgracht via een handveer.

Op het veer

We besluiten de wandeling met een bezoek aan Oma’s Snoepwinkel (vroeger zeer geliefd bij onze kinderen, men verkoopt daar allerlei Oud-Hollandse snoepjes) waar Pieter noga en chocola koopt voor bij de koffie.

Bij oma’s snoepwinkel
We eten op de boot en de mannen gaan daarna een flensje met cointreau eten in de jachtclub. Daarna drinken we daar nog nog een biertje/wijntje met de 2 zussen die de club uitbaten (en zeer goed gebekt zijn).

Drankje in de jachtclub in Veere

1. Hannelore Speelman:
    Top!!
  2. Gerrit José:
    Heel veel plezier Gerrit en José
  3. Klaske:
    11 mei 2022
    Hahahaha, ik ben ook een 10.000 stappen fanaat!!!
  4. Fred:
    12 mei 2022
    Erg leuk om jullie zien genieten. Heel veel zeilplezier op jullie verdere reis.